V.V. Dokkum weet opnieuw niet te winnen

Harkema Opeinde 1

10 oktober 2020 14:30

Onbekend

V.V. Dokkum kreeg afgelopen zaterdag Harkema Opeinde op bezoek. Waar Dokkum in de 93ste minuut nog een 2-1 voorsprong had, ging er in de allerlaatste minuut alsnog een punt naar de Harrekieten. Een gelijkspel die voelde als een verliespartij voor Dokkum. Harkema Opeinde kreeg over de gehele wedstrijd de grootste kansen, maar Dokkum bleek deze middag zeer effectief.

V.V. Dokkum moest het deze middag stellen zonder Leroy Gallas, Joeke Vellema, Jan Gerrit Tacoma, Niek Dijkstra en Martijn Jongeling. Gelukkig voor Dokkum houdt de hoogzwangere Renate, de kleine Oegema nog even in haar buik, waardoor toekomstig vader Sybren gewoon in de basis startte.

Klokslag 14.30 uur werd er door Harkema Opeinde afgetrapt. Dokkum begon vanmiddag een stuk scherper aan de wedstrijd en voetbalde makkelijker dan Harkema. Echter leidde dit niet tot grote mogelijkheden. Na ruim een half uur werd Harkema twee keer gevaarlijk, maar de spits had het vizier vanmiddag niet op scherp staan.

In de eerste minuut na rust werd het 0-1 voor Harkema Opeinde. Een steekbal bracht de rechtsbuiten van Harkema in stelling, deze sneed naar binnen en rondde beheerst af. Hierna ging Dokkum op zoek naar de gelijkmaker. Deze viel in de 64ste minuut. Een aanval die door Dennis de Bruin over rechts werd opgezet. Sander van der Ploeg weet z’n tegenstander te passeren en de bal strak voor te brengen. Omer Dahir reageert attent en schiet de 1-1 tegen de touwen. De wedstrijd kon op dat moment nog alle kanten op. In de 78ste minuut kwam de rechtsbuiten van Harkema opnieuw alleen voor keeper Merwin van der Werff te staan. Gelukkig voor Dokkum schoot hij de bal naast de verkeerde kant van de paal. Daarnaast is het noemenswaardig dat Merwin momenteel in bloedvorm verkeert en hij had deze middag een aantal uitstekende reddingen.  Na deze grote kans voor Harkema een aanval over links van Dokkum. Nick de Bruin zet deze aanval zelf op en verzorgt een uitstekende voorzet op het hoofd van invaller Kees van der Veen. Kees weet wel raad met dit buitenkansje en kopt de 2-1 binnen. Dokkum op rozen en Harkema op achterstand.  In de laatste tien minuten van deze wedstrijd zette Harkema alles op alles om nog een punt uit het vuur te slepen. Dit lukte in de 94ste minuut, toen een aanvaller van Harkema alleen voor Merwin opdook. Merwin zat nog met z’n vingertoppen aan de bal, maar kon helaas niet voorkomen dat deze het goal in dwarrelde.

Kortom, een wedstrijd waar alles in zat. Over de gehele wedstrijd gezien een terechte uitslag. Aankomende zaterdag wacht een uitwedstrijd tegen SC Kootstertille. Mits we dinsdagavond niet opnieuw in een lockdown gaan, zullen de mannen van Dick Groen afreizen naar ‘de Tille.’ Deze ploeg staat bovenaan en wordt gezien als één van de titelkandidaten. Dokkum zal er alles aan doen om hier een goed resultaat te halen, zodat ze aansluiting met de bovenste plaatsen houden.