Pupillenvoetbal

Als je begint met voetballen begin je meestal in de pupillen.  De pupillen leeftijd is van 4 tot en met 12 jaar. Het aantal spelers in de wedstrijden wordt in de pupillenleeftijd van 4 tegen 4 , 6 tegen 6, 8 tegen 8 naar uiteindelijk  11 tegen 11 geleidelijk opgebouwd.  Hieronder kun je meer informatie vinden over de verschillende leeftijdsfasen in de pupillen.

Minipupillen (JO7)

Als de kinderen 6-7 jaar zijn dan komen ze in de minipupillen. Vanaf deze leeftijd worden er al wedstrijdjes (in toernooivorm) tegen andere verenigingen gespeeld. Dit zijn leuke en spannende toernooitjes van 4 tegen 4 op kleine goaltjes. Deze toernooitjes worden iedere 2 weken op vrijdagavond gespeeld.

Deze kinderen trainen 1x per week, maar als ze willen kunnen ze al extra trainen door aan de wekelijkse open techniektraining op vrijdag mee te doen.

Bij de minipupillen draait het om plezier, aanleren van techniek.  Het passen, trappen, dribbelen, drijven wordt in speelse vormen waarin veel gescoord kan worden aangeleerd.

Pupillen JO8, O9 en JO10

Naarmate de kinderen ouder worden neemt het aantal spelers in het veld toe. De JO8,JO9 en JO10 spelen 6 tegen 6 op een goal met een keeper.  Vanaf deze leeftijd wordt er al standaard 2x getraind en de fanatiekelingen, en dat zijn er best veel,  kunnen dan zelfs 3 keer trainen door op vrijdag nog mee te doen aan de techniektraining.

De kinderen zijn meestal nog steeds erg op zichzelf gericht en willen graag pingelen. Dat zullen we dan zeker ook niet afremmen, maar tijdens de trainingen is er wel al aandacht voor het samenspel.

De technische ontwikkeling en het aanleren van technieken om de baas te worden over de bal zijn echter het belangrijkste in deze fase.