Vertrouwenspersoon

Voetbalvereniging Dokkum wil graag een club zijn waar iedereen zich veilig en vertrouwd kan voelen om zijn of haar hobby te beoefenen (of vrijwilligerswerk te doen).

De vertrouwenspersoon heeft de zorg hieraan bij te dragen. Deze zorg betreft de eerste opvang van betrokkenen bij een incident binnen de vereniging. Het kan gaan om agressie, geweld, (seksuele) intimidatie en discriminatie. Wanneer er grenzen overschreden worden kan het lastig zijn hoe hier mee om te gaan.

Ook kan altijd natuurlijk altijd hulp gevraagd worden van een teamgenoot, coach of het bestuur, maar wanneer je dat niet wilt dan is het altijd mogelijk om de vertrouwenspersoon in te schakelen. Het doel is om te helpen zoeken naar een oplossing of het bieden van een luisterend oor. Het
contact met de vertrouwenspersoon is strikt vertrouwelijk en met de gegeven informatie wordt uiterst zorgvuldig omgegaan.

Wanneer wenselijk of nodig kan er met andere betrokkenen of het bestuur van de vereniging gesproken worden. De vertrouwenspersoon dan ondersteuning bieden, begeleiding geven, adviseren of bemiddelen wanneer daar behoefte aan is. Alles gaat vanzelfsoprekend in overleg en met
instemming van de betrokkenen.

Vertrouwenspersoon binnen de voetbalvereniging Dokkum is Gea de Vries. In het dagelijks leven is zij maatschappelijk werkster. Zij is bereikbaar via [email protected]