Seniorenvoetbal

Prestatievoetbal senioren

VV Dokkum heeft 3 seniorenteams. senioren 1 en 2 zijn de prestatiegerichte teams. Prestatievoetbal betekent dat er wat van je verwacht wordt. Het uitgangspunt is dat de beste spelers van de vereniging  in het eerste team en tweede team spelen. In overleg met de trainers van de prestatieteams maakt de  club afspraken over hoe het selectiebeleid in de praktijk moet werken.Het eerste team van VV Dokkum speelt momenteel in de 4e klasse C. De ambitie van de vereniging is weer 3e klasser te worden. Ons tweede team draait momenteel goed mee in de reserve 3e klasse.

Recreatief voetbal

We beschikken over 1 recreatief elftal.  Zondagochtend speelt ons zondagteam, hoofdzakelijk bestaande uit veteranen,  haar wedstrijden in de reserve 5e klasse. Dit team traint 1x in de week op woensdagavond. Bij dit team is de olympische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen" van toepassing.

7 tegen 7 voetbal

Een aantal jaren geleden heeft de KNVB het 7 tegen 7 voetbal op vrijdagavond geïntroduceerd. Dit was bedoeld voor de wat oudere voetballers en voetbalsters weer aan het voetballen te krijgen.  We beschikken momenteel over een 7 tegen 7 team.  Mannen 18+ speelt 8 x per jaar op een vrijdagavond in een toernooivorm een competitie met teams uit de omgeving.