ONT MO11-1 - V.V. Dokkum MO11-1

9218RH
OPEINDE
tel. 0512-371956

Vanmorgen half 10 vertrok het complete MO11 team van VV Dokkum richting Opeinde. Voor het eerst dit seizoen helemaal compleet, Jellina terug van een knieblessure en ons nieuwe aanwinst Marina deed vandaag voor het eerst mee. 12 speelsters sterk kwamen we aan in Opeinde en na een goede warming up begonnen we fanatiek aan de wedstrijd.

De eerste kansen dienden zich voor VV Dokkum razendsnel aan. De eerste 5 minuten speelde de wedstrijd zich dan ook af bij de goal van O.N.T... Femke creëerde mooie kansen door de corners perfect te nemen, maar de eerste goal liet even op zich wachten. Na ongeveer 6 minuten wist Femke dan toch na mooi samenspel met Ilse de 0-1 beheerst binnen te schieten.  O.N.T. zette zich na deze tegengoal even goed scherp en ondanks het sterke verdedigingswerk van Jellina en Janne schoten ze vlak na de 0-1 de gelijkmaker binnen achter keepster Enora.  De meiden van VV Dokkum blijven gelukkig altijd positief en gingen er weer met 100% inzet tegenaan.

Vanaf de linkerkant kreeg Nina de bal mooi aangespeeld door Janne en op snelheid ging ze richting de goal van O.N.T. Na een mooie één-tweetje met Femke knalde Nina dan ook de 1-2 binnen. Nog 5 minuten te gaan voor de 1e time out. Op rechts-midden stond Leanne sterk te voetballen en wist de bal bij spits Femke te krijgen. Femke zag haar kans schoon en maakt er 1-3 van.  Ook de 1-4 werd even later door Femke ingeschoten na een mooie pass van Iris. In de time out was het wisseltijd en Marina maakte hierbij haar debuut bij de MO11 en wat deed ze het goed.  Van spanning was niks te zien, we zijn een fantastische speelster rijker! Verdedigster Jellina die bekend staat om haar ontzettend harde schot en snelle dribbel wist de weg naar voren steeds beter te vinden. 15 meter voor de goal van O.N.T. kreeg ze de bal goed voor haar voeten en twijfelde ze geen moment.  Uithalen en scoren. Hiermee kwam de 1-5 op het scorebord te staan.

Ook spits Lotte kreeg een mooie bal van Marina vanuit het middenveld aangespeeld en twijfelde niet, helaas was de keepster van O.N.T. sterk en keerde ze de inzet van Lotte. O.N.T. bleef proberen maar achterin stonden Eva en Jellina sterk te verdedigen en keepster Enora was niet van plan nog een bal uit het net te moeten vissen. Door het sterke middenveld van Marina, Fenna en Nina kregen de spitsen Femke en Lotte mooie ballen aangespeeld en Femke wist de 1-6 dan ook heel bekeken in de hoek te schieten, keepster was kansloos.

De kansen bleven komen aan de zijde van de VV Dokkum meiden. Een doeltrap van de keepster van O.N.T. werd door Fenna goed onderschept. Ze nam de bal aan, nam de bal 2 meter mee en schoot genadeloos de 1-7 binnen.  Het was bijna rust maar nog een goal erbij kon nog net moet Jellina gedacht hebben. Een mooie pass van Nina kwam voor de voeten van de opkomende Jellina. En Jellina twijfelt niet, zij schiet gewoon en de keeper had het nakijken. Een poeier van een schot en de 1-8 was de stand waarmee we de rust in gingen en 1 of 2 bekertjes ranja namen met een stukje appel! De coaches waren dik tevreden en op een paar kleine tips na waren we snel klaar om het veld weer op te gaan. Leanne trok het keepershirt aan en er werden wederom 4 spelers gewisseld.

In de rust had O.N.T. een peptalk gehad want het scoren werd iets lastiger in de tweede helft. Voorin kregen Iris en Ilse mooie kansen en er werd mooi overgespeeld door de meiden maar een volgende goal bleef even uit. Fenna die nu de mid-mid positie had ingenomen verdedigde goed mee zoals ook aangegeven en samen met verdedigers Eva en Janne kreeg O.N.T. geen kans dicht bij onze goal te komen. Ilse kreeg een hele mooie kans maar de bal ging net over de goal. Een paar minuten na deze kans kreeg Fenna de bal goed aangespeeld door Marina, Fenna zag Ilse vrijstaan bij de goal en ze wist de bal in de voeten van Ilse te schieten. Deze kans schoot Ilse perfect binnen. 1-9!

Spits Lotte die de hele wedstrijd ijzersterk speelde en mooie passes wist te geven wilde graag nog een doelpuntje meepakken voordat ze in de tweede time-out het keepershirt aan ging trekken. En als Lotte iets wil, lukt het ook vaak en dat was vandaag ook het geval. Een doeltrap van de keepster van O.N.T. werd door Marina goed onderschept. Marina schoot de bal in de voeten van de vrijstaande Lotte en zo schoot ze beheerst de bal in de hoek van de goal. 1-10 . Het laatste kwartier diende zich aan. Lotte op goal en de 4 wissels weer in het veld. Het laatste kwartier bleven we sterk spelen maar ook O.N.T. bleef strijden om nog een goal te maken en zo hoort het. Zij wisten dan ook nog een goal te scoren waardoor de eindstand 2-10 in het voordeel van VV Dokkum werd.

Een mooie sportieve wedstrijd met veel doelpunten. Wij kunnen niet anders zeggen dan supertrots te zijn op dit mooie team wat zich het afgelopen jaar zo goed heeft ontwikkeld. Na een mooi waterballet en buikschuiven in de douches bij O.N.T. (als we de meiden moeten geloven) namen we de 3 punten mee naar VV Dokkum. Volgende week staat de derby tegen het altijd sterk spelende Ropta Boys MO11 op het programma.  Kom ons team aanmoedigen op 2 oktober om 11.30 op het Harddraverspark!

Sportieve groeten van de trotse coaches
Aafke
Gijsbert