Dokkum en Veenwouden houden elkaar in evenwicht

SC Veenwouden 1

9 maart 2024 14:30

W. Bouw

Sportpark de Kemphaan
Ljurkstrjitte 2
9269NB
FEANWALDEN

Na de midweekse nederlaag in en tegen Anjum, stond zaterdag voor de mannen van Sip Jaap Bos de uitwedstrijd tegen middenmoter Veenwouden op het programma. In deze wedstrijd was het creëren van kansen het grote probleem voor de gasten. Ook bij de voorwaartsen van de gastheren stond het vizier niet op scherp zodat na negentig minuten de brilstand op het scorebord stond.

Onder de stralende zon werd er om half drie afgetrapt. Na enig aftasten van beide teams zonder mogelijkheden is er in de veertiende minuut de eerste echte kans voor Veenwouden, als na een diepe bal de spits alleen op Dokkum keeper Hylvardo Bakker af komt, laatstgenoemde redt echter bekwaam. Na deze fase is het balbezit voor de Dokkermers, maar men blijft onnauwkeurig in de passing en daardoor niet in staat om de spitsen gevaarlijk te laten worden.

De rust breekt dan ook aan zonder doelpunten. In de tweede helft is het Veenwouden dat het betere van het spel heeft maar ook zij hebben moeite om gevaarlijk voor het Dokkum doel te komen. De enige echte grote kans voor Veenwouden ontstaat door een foutje van Giomar Anastatia die overigens een puike partij speelde, waar door de Veenwouden aanvaller één op één met de Dokkum goalie komt, hij schiet echter gehaast over. Dit blijkt ook het laatste wapenfeit van beide teams, dus wordt er vandaag niet gescoord 0-0. Voor Dokkum 1 schamel puntje uit een tweetal wedstrijden deze week.