Dokkum langs Drogeham

4e klasse C

3 februari 2024 14:30

W Stel

Na de kansloze nederlaag vorige week in de thuiswedstrijd tegen Noord Bergum stond zaterdag voor Dokkum de wedstrijd tegen Drogeham op het programma. In een niet al te beste wedstrijd was de thuisclub de gelukkigste en bleven de drie punten met een 1-0 overwinning in Dokkum. Door een
blessure van eerste doelman Bakker maakte vandaag Thomas Dijk zijn debuut in het eerste van  Dokkum wat hij zeer verdienstelijk deed. Ook terug in de basis elf was “good old” Christiaan Wijnsma bezig met zijn eenentwintigste seizoen in het eerste, waarvan vier jaar bij Ropta Boys.

Met de harde wind dwars over het veld is de eerste kans voor de gasten, in de achtste minuut is de Drogeham spits eerder bij de bal dan de Dokkum goalie, maar Giomar Anastatia weet op de lijn redding te brengen. Uit de tegen aanval de eerste kans voor de thuisclub, Durk van der Veen strand echter op de Drogeham Keeper. Drogeham is de ploeg met het meeste bal bezit de grootste kans is echter voor de Dokkumers, als Sebastiaan Plooy vrij voor de Keeper komt, maar faalt in de afwerking. Na een klein half uur komt de thuisclub wel op voorsprong, als Marco Metz uit een vrije trap de 1-0 scoort zijn eerste goal in de hoofdmacht van Dokkum. Het spel blijft nu wat over en weer gaan zonder grote kansen voor beide teams. In de drieënveertigste minuut is het Drogeham dicht bij de gelijkmaker, na een snelle aanval over links wordt de bal prima teruggelegd, maar van dichtbij schiet de aanvaller van de gasten het leer over het doel zodat de rust aanbreek met 1-0 voorsprong voor Dokkum. In de tweede helft is het Drogeham dat het initiatief neemt en Dokkum, onder druk zet. Dit leidde echter niet tot grote kansen mede door de solide verdediging van de groen witten onder leiding van Christiaan Wijnsma. Twee minuten voor tijd zijn de gasten nog een keer dicht bij de 1-1 maar de van dichtbij ingeschoten bal is een prooi voor de keeper Thomas Dijk de daardoor in zijn debuut wedstrijd de nul hield.