Winst voor vv Dokkum

9281NR
HARKEMA
tel. 0512-362040

Voor Dokkum stond zaterdag de uitwedstrijd tegen Harkema Opeinde op het programma. Dokkum al sinds 24 februari zonder zege, pakte tegen de gastheren na een zwakke eerste helft, gevolgd door een betere tweede, uiteindelijk de verdiende  overwinning.

De wedstrijd begon spectaculair als Ismael Dahir binnen de zestien wordt gevloerd en al na drieëndertig seconden fluit de uitstekende leidende scheidsrechter voor een penalty. Het is Durk van der Veen die het leer opeist en onberispelijk raak schiet. 0-1. Ondanks de snelle voorsprong voor Dokkum is Harkema Opeinde de betere ploeg, na in de negende minuut net naast te hebben geschoten valt in de dertiende minuut de gelijkmaker, uit een corner is het Twan Polder die de bal hard tegen de touwen jaagt 1-1. Na een half uur spelen, een snelle aanval van de thuisclub, dit resulteert in een kans, maar keeper Bakker redt. Vlak hierna weer een kans voor de Harrekieten als hun aanvoerder hard uithaalt, maar Marco Metz weet de bal op de lijn onschadelijk te maken. Een mooie aanval van Harkema Opeinde na een dubbele één twee had meer verdient, maar leverde niets op. Toch zullen de groen gelen met een voorspong gaan rusten het is Jorryt Hoeksma die in de vijfenveertigste minuut met een diagonaal schot keeper Hylcardo Bakker kansloos laat 2-1.

In de tweede helft is het Corijn Wiersma de Dokkumer aanval komt versterken. De eerste mogelijkheid is nog wel voor de thuisclub, maar Dokkum speelt nu met meer passie en strijd en neemt de wedstrijd in handen. In de vijfenvijftigste minuut komt Dokkum op gelijke hoogte, het is Omer Dahir die uit een vrije trap de bal fraai binnen kopte, ondanks het vlaggen voor buitenspel “wat het overigens niet was” is de leidsman duidelijk in zijn beslissing en de goal staat 2-2. Dokkum Houdt de druk er op en wil meer, dit leidt in de zevenenzestigste minuut tot de 2-3 het is Ismael Dahir die vanaf  20 meter verwoestend uit haalt en de goalie van Harkema Opeinde kansloos laat. Hierna komt jongeling Harold Korte in het veld voor Sebastiaan Plooy. In de zevenenzeventigste minuut krijgt Harkema Opeinde nog een reuzekans maar uit een vrijetrap wordt de bal net over gekopt. Ook de volgende kans is voor de thuisclub, deze keer wordt het leer over geschoten. Dokkum krijg ook nog een grote kans als na balverlies in de Harkema defensie Harold Korte de bal onderschept hij mikt echter net naast. In de vijfentachtigste minuut valt de beslissing als Ismael Dahir diep wordt gestuurd en op de uitlopende Doelman botst en ogenschijnlijk zwaar geblesseerd raakt. Opnieuw wijst de scheidrechter naar de stip. Het is wederom Durk van der Veen die achter de bal gaat staan en hij maakt ook nu geen fout en schiet de groen witten van trainer Bos naar een 2-4 overwinning.