Dokkum opnieuw met lege handen

V en V'68 1

23 maart 2024 14:30

P. Dobma

Sportpark Garyp

Zaterdag stond voor Dokkum de uitwedstrijd tegen V en V 68 op het programma. Dokkum zit duidelijk en een mindere periode de laatste drie punter is namelijk alweer een maand geleden. Door ziekte en blessures moest trainer bos ook nog een drietal spelers missen. V en V bleek deze middag ook te sterk en stuurde de gasten met een 0-1 nederlaag naar huis.

Na enig aftasten over en weer is het V en V 68 in de achtste minuut dat met een diepe bal over links gevaarlijk wordt, Kees van der Veen grijpt in middels een overtreding wat hem geel oplevert. De toegekende vrijetrap werd overgeschoten. Twee minuten later weer een grote kans voor de thuisclub als hun spits alleen op Dokkum keeper Bakker afkomt, hij schiet echter te zwak in. Het eerste kansje voor Dokkum ontstaat na een kwartier speler, uit een vrijetrap van Macro Metz komt de bal voor de voeten van Nick Keekstra hij mist de bal echter volledig waardoor deze kans verloren gaat. Twee minuten later gaat een V en V 68 speler na een duel gestrekt in de “16”heel V en V 68 schreeuwt om een strafschop maar de scheidrechter wuift het weg.

In de vierentwintigste minuut lijkt V en V 68 op voorsprong te komen na een mooie snelle aanval over de rechterflank en een dito voorzet werd het leer prima ingeschoten, maar de paal redde de gasten. Dokkum wordt nu compleet overlopen en komt er niet meer uit. De thuisclub weet het overwicht niet in doelpunten om te zetten, uit een tweetal corners werd er even zo vaak net naast gekopt en als in de drieënveertigste minuut weer een V en V 68 aanvaller alleen op Hylcardo Bakker afkomt en ook niet scoort lijkt Dokkum de rust ongeschonden te halen. Toch zal V en V 68 nog op voorsprong komen voor de thee, als men een vrijetrap krijgt op 20 meter van het doel. Het is Jan Jouke Schievink die de bal opeist, hij ziet dat de Dokkum muur niet goed staat en schiet de bal langs de muur hard in de rechter boven hoek. 1-0. Direct hierna fluit de scheid het rust signaal.

In de tweede helft is de eerste mogelijkheid voor Dokkum als uit een corner de bal uit de kluts bij Omer Dahir komt, hij schiet net over. Uit de tegenaanval lijkt V en V 68 op 2-0 te komen maar weer weet een aanvaller van de gastheren 1 op 1 met Bakker niet te scoren. Dokkum is na rust de gelijke van V en V 68 en Omer Dahir is na een uur spelen dicht bij de gelijkmaker zijn inzet gaat rakelings voorlangs. Vlak hierna komt Dokkum goed weg een schot van de thuisclub werd op de lijn geblokt. In de zeventigste minuut komt Dokkum met tien man te staan als Kees van der Veen zijn tweede gele kaart krijgt en moet vertrekken. Met een man minder neemt Dokkum het initiatief, de wedstrijd wordt harder en ook twee V en V 68 spelers lopen geel op. Ondanks de vele kansen is het nog maar 1-0 dit maakt V en V 68 onrustig en Dokkum ruikt meer, maar ondanks de druk valt de bal niet goed. In de tachtigste minuut een harde overtreding van Durk van de Veen, waar eenieder denkt aan rood is de scheidsrechter coulant een geeft slechts geel. Nog een keer is Dokkum dicht bij een goal, maar Omer Dahir gaat voor eigen succes in plaats van de bal op de inkomende Sander van der Ploeg te spelen. Dit is tevens het laatste wapenfeit van de gasten, zodat de maand maart slechts één puntje oplevert. Zaterdag 30 maart geen competitie voetbal de eerstvolgende wedstrijd is op 6 april thuis tegen VIOD Driesum.