Dokkum - Harkema Opeinde

Harkema Opeinde 1

18 november 2023 14:30

S. Westra

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week stond voor Dokkum zaterdag de thuiswedstrijd tegen Harkema Opeinde op het programma. Om in de bovenste regionen te blijven meedoen was een overwinning nodig tegen de groen gele formatie van trainer Russchen. Dokkum startte sterk met veel balbezit maar omdat de gasten ver terug zakten lag er weinig ruimte.

De thuisclub speelde in een te laag tempo waardoor er geen grote kansen opstonden. Toch komt Dokkum in twintigste minuut op voorsprong, uit een matige genomen vrije trap lijk de bal een simpele prooi voor de keeper van Harkema Opeinde, deze laat de bal echter los waardoor Sander van der Ploeg eenvoudig de bal binnen kon schieten 1–0. Na een half uur spelen het eerste wapenfeit van de gasten uit een corner wordt de bal net voorlangs geschoten. Ook Dokkum krijgt via Omer Dahir nog een schietkans, dit levert geen doelpunt op zodat de rust aanbreekt met een 1– 0 stand. De tweede helft is nog geen minuut oud, als Dokkum goed wegkomt tot twee keer toe wordt de bal van de lijn gehaald en uiteindelijk in de handen van de Dokkum doelman beland.

Na de rust verliet Harkema Opeinde de verdedigende speelstijl waardoor er een meer open wedstrijd ontstond met kansjes over en weer, echter het doel werd niet gevonden. In het laatste kwartier was het wederom de thuisclub die het heft in handen nam, dit leidde in de zeventiende minuut tot de tweede goal. Het was Jordi Minnema die uit een corner de 2 – 0 binnenkopte.  Vijf minuten later is het weer Jordi Minnema die na een actie over links uithaalt, maar de keeper van de gasten weet de bal uit de kruising te tikken. Ook zijn de Harrekieten nog een keer gevaarlijk met goed schot, maar ook de Dokkum keeper Bakker is deze bal de baas. Zodat de eindstand 2-0 blijft. Volgende week speelt Dokkum weer thuis en wel de topper tegen de nummer één Eastermar.

Dank aan Henk Minnema voor het verslag