Dokkum onderuit tegen Eastermar

9261VV
EASTERMAR
tel. 0512-471900

Zaterdag stond voor Dokkum de uitwedstrijd tegen de trotse koploper Eastermar op het programma. Ondanks dat Dokkum een drietal basisspelers moest missen waren de gasten gelijkwaardig aan de lijstaanvoerder. Het balbezit was voor de thuisclub maar de grootste kansen waren voor de groen witte formatie van trainer Bos, deze werden echter niet benut en een strafschop halverwege de tweede helft deed Dokkum de das om.

Om half drie werd afgetrapt op een prima grasmat. Het eerste gevaar komt van de thuisclub die in de zevende minuut een hoekschop mag nemen, uit deze corner werd de bal ingekopt maar het is de Dokkum aanvoerder Nick Keekstra die op de lijn redding brengt. Twee minuten later de eerste mogelijkheid voor Dokkum als Omer Dahir na een snelle aanval over de rechterflank een schietkans krijgt, zijn ingeschoten bal is echter een prooi voor de Eastermar goalie. Zwak ingrijpen in de Dokkum defensie leidde in de zeventiende minuut tot een kans voor Eastermar, het leer verdwijnt echter net naast de goal. In de twintigste minuut lijkt Dokkum op voorsprong te komen als na een slippertje van de Eastermar doelman, Omer een reuze kans krijgt, de bal werd op de lijn gered en ook de rebound ingeschoten door Durk van der Veen wordt van de lijn gehaald, zo laat Dokkum weer een goede kans onbenut. Na een halfuur is het Eastermar dat na een prima aanval in kansrijke positie komt, het schot gaat maar net naast. Eastermar trekt het initiatief naar zich toe en dringt de gasten terug op eigen helft, maar het tempo is te laag zodat dit overwicht geen kansen op levert en de rust aanbreekt zonder doelpunten.
Na de thee is de eerste grote kans voor Dokkum, het is Durk van der Veen die na een prima voorzet het leer alla “Beb Bakhuys” steenhard in kopte, echter net naast. In de tweeënvijftigste minuut is het Eastermar dat via een snelle aanval een schietkans krijgt het is Christiaan Wijnsma die met een sliding het gevaar voorkomt. Eén minuut later weer een kans voor de thuisclub, na een diepe bal kom de spits oog in oog met Dokkum keeper Hylcardo Bakker, deze weet de 1-0 te voorkomen. Toch is het Eastermar dat in de vijfenzestigste minuut de leiding zal nemen, na een overtreding in de ‘16’ van Tenny Anastatia is het scheidsrechter Baron die fluit voor een strafschop. Het is Sietse Nijboer die de bal op eist en onberispelijk aak schiet 1-0. Met een drietal wissels aan Dokkum zijde wordt getracht het tij te keren het leverde wel meer balbezit op voor de gasten maar ook nu werden geen grote kansen gecreëerd. In de tachtigste minuut is Eastermar nog een keer dichtbij, maar vanaf twee meter werd de bal hoor overgeschoten. Het laatste wapenfeit komt van de gasten, het is Omer Dahir die uit een corner de bal over kopt, zodat een gehavend Dokkum door een overigens terechte strafschop de punten in Eastermar moet laten.