Dokkum hard onderuit bij v.v. Heerenveen

V.V. Heerenveen 1

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 KO Regio 1

21 oktober 2023 17:00

H. Broer

Sportpark Skoatterwâld
Oranje Nassaulaan 21
8448MT
HEERENVEEN

Zaterdag stond voor Dokkum de uitwedstrijd tegen Heerenveen op het programma, het betrof de eerste knok out ronde van de Beker. Jesse Jan Hoekstra had een bus geregeld zodat spelers en supporters gezamenlijk naar Heerenveen konden afreizen. Om 5 uur werd er afgetrapt en de twee
klassen hoger acterende thuisclub was Dokkum op alle vlakken de baas. Al na 30 sec viel de 1-0 na een prima afstandsschot. Het middenveld van Dokkum wordt totaal overlopen en als een Dokkum verdediger te laat stapt en zo buitenspel opheft staat al na 8 minuten de 2-0 op het scorebord.
Dokkum blijf apathisch spelen en komt na een kwartier spelen goed weg als een vrije trap van de gastheren op de paal belandt. Het is echter uitstel van executie en als enkele minuten later de Dokkum defensie kinderlijk eenvoudig wordt uitgespeeld is de 3-0 een feit.

Ondanks het veld overwicht en grote kansen voor Heerenveen zal dit ook de ruststand zijn. Wie gedacht had dat staf en spelers in de rust iets recht konden zetten komt bedrogen uit, want binnen drie minuten was de score al opgelopen tot 5-0. Dokkum stond erbij en keek erna in de zevenenvijftigste minuten wist Heerenveen zelf 2x te scoren de 6 en de 7 -0. De afgang voor Dokkum wordt helemaal compleet als de gastheren tussen minuut eenenzeventig en minuut eenentachtig nog vier keer weten te scoren en een blamerende 11-0 de eindstand zal zijn.