vv Dokkum MO13 vs. Leovardia

Leovardia MO13-1 (9-tal)

V.V. Dokkum MO13-1

2e klasse (2e fase) 1 (9x9)

9 december 2023 8:30

C. Stienstra

Sportpark Kalverdijkje Noord
Kalverdijkje 83
8924JJ
LEEUWARDEN

Op een vroege ochtend verzamelden de dames van vv Dokkum MO13 zich om 7.30 bij de bibliotheek in Dokkum. Gezamenlijk vertrokken ze richting Leeuwarden voor een uitwedstrijd tegen Leovardia. Onderweg werden al voorspellingen gedaan door Marina en Nina, die vol vertrouwen spraken over een mogelijke overwinning met scores als 0-4 en 2-5 voor Dokkum. De basis voor dit optimisme lag in eerdere prestaties; Leovardia had verloren van MKV met 4-6, terwijl Dokkum MKV had verslagen met 0-1.

De wedstrijd werd gespeeld op kunstgras, wat een welkome afwisseling was na eerdere afgelastingen vanwege winterweer en een slechte veldconditie. In de kleedkamer werden afspraken gemaakt en de opstelling besproken, waarna de dames begonnen aan hun warming-up om stipt om 8.30 aan de wedstrijd te starten.

Een van de afspraken was om de eerste 10 minuten vol druk te zetten, en dit werd uitstekend nageleefd. Binnen 2 minuten waren de eerste twee ballen al richting het doel van Leovardia afgevuurd. Nina, die dit keer als spits stond opgesteld, opende al snel de score met de 0-1, gevolgd door Fenna die de 0-2 scoorde vanuit het middenveld. De doelpuntenmachine van Dokkum was goed op gang gekomen. De eerste helft werd afgesloten met een comfortabele voorsprong van 0-5, dankzij afwisselende doelpunten van Nina en Fenna.

Na de rust kwam trainer Geert met een verrassing. Normaal gesproken vaste keepster Lotte betrad het veld, terwijl Janne haar positie op de goal overnam. Beide dames straalden van enthousiasme en vervulden hun taken uitstekend. Een sterk samenspel en goede combinaties, onder andere tussen Iris, Eva, Lina en Ziva, resulteerden in grote kansen voor Felina en Lotte om de voorsprong verder uit te breiden. De keeper van Leovardia wist echter met knappe reddingen deze pogingen te stoppen. Aan de andere kant hielden Marina en Femke de verdediging solide, en de paar keer dat keepster Janne in actie moest komen, deed ze dat vakkundig.

Nina en Fenna zetten in de tweede helft hun doelpuntenjacht voort, wat leidde tot een eindstand van 0-8 in het voordeel van de dames van vv Dokkum. Een vermakelijke wedstrijd waarin het team van Dokkum liet zien over een sterke samenwerking en doeltreffendheid te beschikken. Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen St. Annaparochie op het programma, en de dames zullen ongetwijfeld met vertrouwen uitkijken naar dit nieuwe sportieve avontuur.