MO13 vecht zich langs leeftijdsgenoten Birdaard

FC Birdaard MO13-1 (9-tal)

2e klasse (3e fase) 1 (9x9)

27 januari 2024 11:30

JE Meinsma

Een stralend zonnetje op een frisse januaridag zorgde voor een grote opkomst van publiek bij de wedstrijd van MO13 tegen Birdaard.
Dokkum kende nogal wat blessures en zieken, Fenna (knie), Eva (voet) en Janne (ziek) waren niet speelklaar, Femke, Felina, Marina en Ziva waren ook niet 100% fit, maar stonden wel aan de aftrap. De ziekenboeg was zo vol dat zelfs vaste  scheidsrechter Abe Lars noodgedwongen moest toekijken.

Gelukkig nam Bertrand Hofstra de fluit ter hand. Nina (mee met MO17) Jalina en Ilona (uit MO11) hadden al een flinke warming up gedaan door een wedstrijd te spelen. Lotte versterkte het middenveld, Rahaf verdedigde de eerste helft het doel.  Dokkum opende fel en wist al snel een paar aardige kansen te creëren, de Burdaarder keeper stond echter telkens goed op haar post. Ook de gasten probeerden met goede aanvallen voor gevaar te zorgen, goed verdedigend werk van Femke en Iris wisten erger te voorkomen. Toch was het  Birdaard wat na 12 minuten op voorsprong kwam. Een goede snelle aanval was de Dokkumer defensie te machtig, 0-1. Dat waren we na zoveel “clean sheets” niet meer gewend.
Nog voor rust wisten de meiden de bakens te verzetten , na een vloeiende aanval wist Nina Dokkum op 1-1 te brengen. Een razendsnelle counter afgerond door Nina bracht zelfs de voorsprong.

Lotte probeerde vlak voor rust vanaf eigen helft de Birdaarder keeper te verschalken,  deze kon er nog nét een vingertje tegenaan krijgen. In de tegenaanval leek Birdaard de gelijkmaker te scoren, assistent scheidsrechter Bakker constateerde echter buitenspel.

In de rust werden een aantal positiewisselingen besproken, Felina nam de positie in het doel van Rahaf over en ze moest al meteen 2 keer in actie komen. Dit deed ze uitstekend en ook keek ze een bal prima voorlangs.  Aanvallend probeerden Jalina en Ilona over de rechterkant voor gevaar te zorgen, en spits Lina te bereiken, ondanks hun goede spel was er te vaak net een Birdaarder voet “hinderlijk “ aanwezig. Over links probeerden Iris en Rahaf hetzelfde. En over diezelfde kant werd ook de 3-1 gescoord, weer was Nina het eindstation.

Birdaard probeerde nog wel terug in de wedstrijd te komen, achterin stond het nu wel  potdicht zodat er geen doelgevaar meer ontstond.  Ilona was nog dichtbij haar eerste treffer voor MO13, helaas werd haar schot geblokt. Toch kwam de 4-1 er, een afgeslagen aanval werd door Nina fraai met een lobje binnengewerkt. Dit was wel het laatste wapenfeit van de pittige wedstrijd. Een goede en sportieve tegenstander die zeker hoge ogen gaat gooien.

Volgende week wacht Marrum, ook ern nieuwe tegenstander. Hopelijk is de ziekenboeg dan weer leeg en kunnen de meiden ondanks het prima spel van Ilona en Jalina (bedankt dat jullie meededen toppers!!) weer op volle kracht aantreden. Bertrand en Mark bedankt voor het fluiten en vlaggen en publiek bedankt voor jullie steun.