MO13 wint topper van MKV

V.V. Dokkum MO13-1

MKV'29 MO13-2 (9-tal)

2e klasse (3e fase) 1 (9x9)

9 maart 2024 11:30

JE Meinsma

De hele week was er naartoe geleefd, twee keer fel getraind en ook in de appgroep werd het belang van de wedstrijd nog benadrukt, het bezoek van koploper MKV uit Leeuwarden.

Helaas is Eva vanwege een hardnekkige blessure nog enige tijd uitgeschakeld, sterkte en beterschap. Gelukkig wou Jalina, na haar eigen wedstrijd met MO11 (3-2 winst op Anjum) weer het team versterken. Ook Nina en Marina hadden al een wedstrijd in de benen, zij moesten in Surhuisterveen de MO17 ondersteunen en waren eveneens in de winning mooi na de 5-1 zege daar.  Het talrijk opgekomen publiek op het zonovergoten Harddraverspark met fanatieke aanmoedigingen van een groot deel van de andere meidenteams zag twee teams aan de aftrap die maar voor 1 ding kwamen, 3 punten! En dat was ook te merken, vanaf de aftrap probeerden beide teams gevaar te stichten. Toch was het eerste gevaar voor Dokkum, een schot van Fenna werd door een paar Leeuwarder voeten gekraakt en een goede kans van Nina werd nog nét tot hoekschop verwerkt.

MKV kwam mede dankzij het uitstekende verdedigende werk van Marina, Femke en  Janne niet verder dan een verder ongevaarlijke hoekschop. Dokkum zette hier steeds meer gevaar tegenover, schoot Fenna nog net voorlangs, een paar minuten later kwam dan toch de verdiende 1-0 op het bord, Een mooie aanval via Nina, Fenna en Jalina werd door de laatste in twee instanties beheerst achter de keeper gewerkt. Haar derde goal alweer voor MO13!!

Direct daarna had Nina de 2-0 op de schoen, de keeper van MKV wist nog net redding te brengen. Dit leidde wel een fase in waarin Dokkum heer en meester was, keeper Lotte had op een enkele terugspeelbal weinig te doen, Felina, Ziva en Lina heersten op het middenveld, Felina mocht dat een paar minuten voor de rust belonen met de 2-0. Ze zag de keeper iets te ver voor het doel staan en lobte bekeken de bal binnen. Dit was tevens de ruststand.

Na rust golfde de wedstrijd de eerste minuten op en neer zonder grote kansen voor de beide teams, MKV kwam met een voorzet in het zijnet nog het dichtst bij doelgevaar. Hierna nam Dokkum weer de overhand, een schot van Fenna werd maar weer eens gekraakt, Jalina mikte na goed doorzetten centimeters naast het Leeuwarder doel en ook Iris was heel dicht bij een doelpunt, ze kwam een teentje tekort. En ook Ziva was dichtbij de 3-0.

Toch viel de 3-0 nog, was het eerst Lotte die een voorzet van MKV simpel uit de lucht plukte, even later wist Fenna met een prima schot waar nu eens geen voetje tussen kwam het net te laten bollen. De wedstrijd was nu wel beslist en MKV liet de kopjes  hangen, daardoor regende het in de slotfase nog kansen voor Dokkum. Een schot van Nina werd goed gered door de prima keeper, even later zeilde een voorzet aan iedereen voorbij en pegelde Fenna nog eens net naast. In de slotminuut

wist Fenna na een langlopende Dokkumer aanval de eindstand van 4-0 op de borden te zetten. Een prima overwinning, waardoor de meiden de kop hebben overgenomen van de Leeuwarders. Ook mooi om te zien hoe het team per week groeit, voetballend en elkaar van achter uit coachend gaat het per week beter.