MO13 verstevigt koppositie na winst in streekderby

SJO Broekster Walden MO13-1 (9-tal)

2e klasse (3e fase) 1 (9x9)

23 maart 2024 9:00

JE Meinsma

Donkere luchten en de zon wisselden elkaar af op de vroege zaterdagmorgen op het Harddraverspark, waar om exact 9 uur scheidsrechter Sprietsma voor het begin van de streekderby tussen de MO13 teams van VV Dokkum en SJO BroeksterWâlden floot. Hij verving de geblesseerde Abe-Lars, die geruime tijd uit de running lijkt te zijn.  Betterskip!

Omdat Eva nog steeds geblesseerd is, gelukkig kwam ze wel haar teamgenoten aanmoedigen, mocht vandaag Rozalin van de MO11 aanhaken en dat deed ze bijzonder goed.

De groenwitten probeerden meteen de verdediging van de gasten onder druk te zetten, dit leidde al snel tot een goede kans voor Nina met een even goede redding van de Broekster keeper.

Toch stond het binnen 10 minuten al 2-0, een vrije trap van Fenna glipte door de handen van de keeper en een minuut later wist Marina in twee instanties ook het net te vinden.

Halverwege de eerste helft wist Lina met een mooie actie Marina te bereiken, die net langs de verkeerde kant van de paal schoot. Achterin konden bijna voetbalplaatjes worden geruild, op een tweetal terugspeelballen na had Lotte bijzonder weinig te doen omdat op het middenveld Feline, Fenna en Iris de aanvallen al snel verstoorden en anders Janne, Femke en Ziva in alle rust de verdediging op orde hielden.

Was Lina in eerdere wedstrijden al eens dichtbij haar eerste doelpunt, nu was het na een intrap van Nina  eindelijk voor haar ook eens raak. Het publiek door het dolle en vader Farhad die de vlag ter hand had genomen glom van trots. En even later wist Fenna alweer de 4-0 op het bord te zetten.

Na een fase met weinig grote kansen zette Dokkum vlak voor rust nog even flink aan. Een hele mooie lange aanval over bijna het hele team belandde bij Marina, die haar schot gekraakt zag worden en nog geen minuut later wist ze met een schitterende beweging een grote kans voor haarzelf te creëren.  Helaas raakte ze de bal net verkeerd en wist ze de actie niet met de 5-0 te bekronen. Ook was de Damwâldster keeper weer een sta in de weg toen Nina na een fraaie individuele actie voor het doel opdook.

Direct na rust was Nina meteen weer gevaarlijk, maar het geluk was niet aan haar zijde. Ze bleef nog steeds op de hatelijke 0 staan.

Door verschillende wisselingen was het weer even zoeken naar de juiste combinaties, zodat er een fase kwam waarin er weinig doelgevaar ontstond. Door goede onderlinge coaching  werd het initiatief weer stevig in handen genomen en probeerde Dokkum het doel weer onder vuur te nemen. Een schot van Ziva werd nog geblokt helaas was Fenna haar rebound iets te hoog gemikt.

Direct daarna wist Dokkum weer gevaar te stichten, een snelle herovering van de bal kwam terecht bij Lina en zij weet nu wat scoren is! In 2 instanties schoot hij haar tweede en de vijfde Dokkumer treffer binnen. Natuurlijk werd dit uitgebreid gevierd, zusje Tina en haar teamgenoot Jalina juichten aan de zijlijn het hardst van allemaal!

Nog geen twee minuten later wist Nina eindelijk haar treffer op naam te krijgen, alleen frustratie van de pech eerder deze wedstrijd lag in het vlammende schot wat de keeper alleen maar kon horen.

Ook Rozalin was na een mooie aanval  dichtij haar eerste goal bij de MO13, haar poging miste net wat kracht om echt gevaarlijk te worden. Zonde, want ze werkte keihard en was overal te vinden.

BroeksterWâlden gaf ondanks de 6-0 tussenstand niet op, een goede fysieke Damwâldster aanval werd niet verzilverd. De doelpoging werd simpel door Lotte opgeraapt. Al met al weer een ruime overwinning die dankzij goed keeperswerk en pech voorin niet nog groter uitviel.

We bedanken Sprietsma voor het fluiten, Farhad voor het vlaggen, Geert, Jan Ernst en Hedzer voor de coaching en natuurlijk alle publiek voor hun aanwezigheid.  Volgende week wacht weer een vroege wedstrijd, dan worden de meiden om 8.30 in Marrum verwacht.