V.V. Dokkum MO13-1 pakt 3 punten

SJO Broekster Walden MO13-1 (9-tal)

2e klasse (3e fase) 1 (9x9)

2 maart 2024 12:00

Anoniem

Sportpark Damwoude
Lytse Loane 124
9104CJ
DAMWALD

Op een zinderende zaterdagochtend, terwijl de zon hoog aan de hemel straalde, verzamelden de moedige meiden van VV Dokkum MO13 zich bij de bibliotheek in Dokkum, gereed om de strijd aan te binden tegen SJO Broeksterwalden MO13. De opkomst was indrukwekkend, maar niet compleet, want enkele belangrijke speelsters ontbraken. Eva was langdurig geblesseerd, terwijl keepster Lotte en rots in de branding verdedigster Janne de MO17 moesten ondersteunen vanwege een tekort aan spelers. Gelukkig waren daar Jalina, Audrey en Ilona van de MO11, die zich onverschrokken bij de rangen van Dokkum voegden, ondanks dat ze al een wedstrijd in de benen hadden. Ook Ziva had al geholpen bij de MO11, maar ze stond klaar om haar krachten in te zetten voor Dokkum.

De aftrap klonk om 12.02 uur op het kunstgrasveld van Broeksterwalden, en meteen lieten de meiden van Dokkum zien wat ze waard waren. Fenna, met haar vastberadenheid, scoorde al binnen de eerste minuut de 0-1. Met Lotte afwezig moesten Felina (eerste helft) en Ziva (tweede helft) het doel verdedigen, wat ze voortreffelijk deden, ondanks dat ze weinig te doen hadden. De tegenstander bleek diverse oudere meiden uit de MO15 te hebben ingezet, maar Dokkum hield stand met een team van jongere spelers, een meesterzet die loonde.

Jalina, uit de MO11, was niet te stoppen en zette haar stempel op de wedstrijd door zowel de 0-2 als de 0-3 voor haar rekening te nemen in de eerste helft. Het bleef niet bij haar prestaties; Nina deelde genereus assists uit en Fenna voegde nog twee doelpunten toe aan de score, waardoor Dokkum een comfortabele voorsprong van 0-5 opbouwde.

Ondanks hun kleinere gestalte streden Audrey en Ilona dapper tegen hun tegenstanders, terwijl Femke en Marina een onwrikbare verdediging vormden. Zelfs een blessure kon Femke niet stoppen; ze voetbalde met moed en vastberadenheid door.

Na enkele tactische wissels, waarbij Iris Ilona verving en Lina Audrey, bleef Dokkum oppermachtig. Uiteindelijk werd ook Nina beloond voor haar inspanningen met een prachtig doelpunt, waarmee de eindstand van 0-6 werd bepaald.

Een schitterende overwinning op een stralende dag, waarbij de moed, vastberadenheid en teamgeest van de meiden van Dokkum schitterden.  Met opgeheven hoofd kijken ze nu vooruit naar de volgende uitdaging, waar MKV op hen wacht op het sportpark Harddraverspark.