V.V. Dokkum speelt gelijk tegen V.V. Ternaard

Ternaard 1

26 september 2020 14:30

Onbekend

V.V. Dokkum heeft de wedstrijd van vorige week tegen VIOD Driezum geen goed vervolg kunnen geven. Op een druilerig Harddraverspark werd er 0-0 gespeeld tegen V.V. Ternaard. Hier was Ternaard uiteindelijk het meest content mee.

V.V. Dokkum moest het deze middag doen zonder de geblesseerden: Cerdie Benjert, Leroy Gallas en Omer Dahir. Cerdie is herstellende van een schouderblessure en deze krachtpatser werd vanmiddag nodig gemist op het middenveld. Daarnaast ontbrak het Dokkum deze middag aan creativiteit, waar het slangenmens Omer Dahir altijd voor weet te zorgen. Leroy is herstellende van een hamstringblessure, waardoor de selectie alweer aardig uitgedund is. Wel is het zo dat zich momenteel veel jonge talenten aandienen, waar Dokkum de komende tijd nog veel plezier aan gaat beleven.

Om 14.30 uur werd er afgetrapt en Dokkum greep direct het initiatief. Al na drie minuten werd er door Martijn Jongeling vanaf het middenveld een splijtende pass op Sander van der Ploeg gegeven. Sander kwam één op één met de keeper van Ternaard en deze keeper kwam helaas voor Dokkum als winnaar uit de strijd. Het eerste kwartier tot twintig minuten was duidelijk voor Dokkum. De bal ging vlot rond en er werden een paar mooie aanvallen opgezet. Helaas leidde dit niet tot een doelpunt.  Na deze twintig minuten zakte het spel van Dokkum weer ver terug. Een trage opbouw, veel foutieve passes en weinig duelkracht zorgde ervoor dat Ternaard beter in de wedstrijd kwam. Dit zorgde voor wat schermutselingen voor de Dokkum goal, maar deze waren steeds een prooi voor de betrouwbare keeper Merwin van der Werff.

Na de rust eigenlijk een zelfde spelbeeld als waar de eerste helft mee geëindigd was. Dokkum veelal in balbezit, maar met een te laag baltempo.
Rond de 70ste minuut kwam Ternaard ook nog met een man minder te staan. De nummer 7 van Ternaard kwam met een grove charge in op verdediger Erik van Buiten. De scheidsrechter besloot hierop de tweede gele kaart aan deze speler te geven en hier mocht hij erg blij mee zijn, omdat donkerrood meer op z’n plaats was geweest. Tevens was het een erg weifelend optreden van deze leidsman. Het spel werd regelmatig doodgefloten en dit kwam de wedstrijd totaal niet ten goede.  Verder dan een kopbal over het goal van Ternaard kwam Dokkum deze tweede helft niet.

Al met al nog genoeg werk aan de winkel voor de Dokkumers. Volgende week wacht ODV en zij zijn met zes punten uit twee wedstrijden goed uit de startblokken geschoten. Vorig seizoen heeft Dokkum daar verloren en zij hebben daar dus nog wat goed te maken. ODV kan rekenen op een getergd Dokkum. Graag tot volgende week in Wijnjewoude!