V.V. Dokkum onderuit tegen V.V. ODV

3 oktober 2020 14:30

L. (Leon) Nanninga

Onbekend

V.V. Dokkum heeft zijn eerste nederlaag van het seizoen geleden. Waar een puntendeling de krachtsverhouding beter zou hebben weergegeven. V.V. Dokkum moest het deze middag doen zonder de bijna herstelde Leroy Gallas, de geblesseerde Jan Gerrit Tacoma en in de warming-up afgehaakte Joeke Vellema. Hier stond tegenover dat Cerdie Benjert en Omer Dahir terugkeerden in de basiself. Het was een bijzondere gewaarwording zonder publiek in Wijnjewoude. Wel was het mooi om te zien dat er mensen vanuit hun achtertuin de wedstrijd aanschouwden.

Er werd om 14.30 uur afgetrapt door de thuisploeg. ODV nam direct het initiatief en drukte Dokkum achteruit. De Dokkumers hadden een goede warming-up achter de rug, maar gaven dit absoluut geen vervolg in het begin van de wedstrijd. ODV was scherper en feller in de duels. Echter leidde dit niet tot hele grote mogelijkheden. Het bleef bij een paar speldenprikjes. Dokkum nam na zo’n 25/30 minuten het heft in handen. Dokkum begon goed te combineren, duels te winnen en zette veelvuldig een mooie aanval op. Dit leidde tot kansen voor Sybren, Sander en Jordi, maar gescoord werd er niet. De rust kwam eigenlijk wat te vroeg voor de mannen van Dick Groen.

Na de rust begon Dokkum opnieuw erg slap. Er werden foute keuzes gemaakt en dit zorgde ervoor dat ODV de mogelijkheid kreeg om te scoren. In de 53ste minuut werd het 1-0 door een doelpunt van aanvaller Thomas van der Lei. Dit doelpunt was totaal onnodig en volledig aan Dokkumzelf te verwijten. Dokkum pakte het na dit doelpunt wel weer beter op en creëerde deze middag meer kansen dan ODV. Helaas was het geluk vanmiddag niet aan Dokkumzijde en werden de Dokkumers met een kater huiswaarts gestuurd. Kortom, er zal scherper aan een wedstrijd gestart moeten worden. Het voetbal zit er zeker in en er zit genoeg potentie in deze ploeg. Volgende week komt Harkema Opeinde naar het Harddraverspark. Helaas nog steeds zonder publiek, maar met een heel gemotiveerd Dokkum.